dimecres, 6 de gener del 2021

EL RETORN DE LES MUSES

El meu regal dels reis: creativitat i ganes de reprendre l'escriptura. El meu regal per a vosaltres lectores i lesctors apassionats: Un fragment de la novel·la que escric. "Hi ha relats que s’escriuen per inspiració. Sorgeixen en un moment molt concret i il·luminen la ment creativa que, emocionada, desenvolupa la idea que li ha nascut sense entrebancs, de manera lleugera, àgil i ferma. El text resultant és ràpid i convincent. D’altres, necessiten ser contats perquè, de no fer-ho, l’artista s’ofegaria en la seua pròpia creativitat. S’han de treure, plasmar-los en el paper abans que esclaten a dins i el contingut s’escape per tots els orificis del cos, perdent-se sense rumb. El producte és explosiu, profund, íntim i personal. Sé ben bé de què parle perquè sóc escriptora o millor dit, ho vaig ser en un altre temps. Ara, sóc llibretera. Escriure va ser l’ofici que vaig tindre més de la meitat de la meua vida. Conec infinites fonts d’inspiració i processos imaginatius però també, com no, l’angúnia de la sequera inventiva. Del paper en blanc, de les hores mortes front l’ordinador, de l’oblit dels lectors quan no escrius, quan ja no tens res que dir. La soledat que provoca el buit interior i el terrible dolor de sentir que t’has perdut que, sense una narració que explicar, no eres ningú. Després d’un període d’esterilitat creativa, de fregar les portes de l’abisme i nedar en les aigües pudentes de la depressió, la vida em va fer un obsequi molt especial." Joaquina

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada