diumenge, 2 de desembre del 2012

CONSELLS PER A FUTURS ECRIPTORS I ESCRIPTORES

UNA PROMESA, ÉS UNA PROMESA


En les visites que faig a les escoles i instituts, sempre trobe alumnes que em demaneu consells per aprendre a escriure. Alguns m’ho diu amb molta timidesa. Altres, amb molt d’orgull i el semblant ple de llum, afirmeu que sereu escriptors/escriptores. A mi em cau la baba en escoltar-vos, em recordeu tant a mi...Però sols en el desig i la il•lusió perquè jo ho pensava, però mai em vaig atrevir a verbalitzar-ho.

Jo sempre us dic els mateixos consells:

1- Llegir molt, moltíssim.

2- Escriure, esborrar, llegir, tornar a escriure, trencar el full, tornar a començar...

3- Molt important: buscar una persona de confiança que puga llegir el que escriviu amb objectivitat i que us ajude a veure les relliscades.

Com que em dieu que amb això no és suficient, us adjunte un llistat bibliogràfic de manuals que en el seu moment m’obriren els ulls. Van ser closes importants per començar a caminar tímidament cap a la creació literària. Sé que tinc una seguidora que diu que se sent “projecte literari”. Doncs bé, futura escriptora, comença a estudiar i treballar...

DE LECTURA MÉS FÀCIL

►”Hacer escribir a los niños”(Lola S. Morilla) Grafein Ediciones

►”Escribir para niños”(Silvia Adela Cohan) Ed. Alba

►”Escribir. Manual de técnicas narrativas”(Enríquez Páez)Sm (El meu preferit)

►”Al ataque mis plumillas. Actividades para imaginar y escribir”. Ediciones Aljibe


DE LECTURA MÉS COMPLEXA

►”El oficio de escribir”. Acento Editorial.

►”Vivir, escribir”. Annie Dillard. Fuentetaja.

►”Entre línias: el cuento o la vida”. Luis Landero. Tusquets

►”Afilar el lapicero”. Daniel Cassany. Anagrama

►”Aprendiendo a escribir”. Ana Teberosky. Ice. Ed. ORSORI

►”Morfología del cuento”. Vladimir Propp. Akal ediciones

ÀNIM I A TREBALLAR!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada